PAÍS

El Penedès es brinda al 'boom' dels gintònics roses

El fenomen del gintònic no deixa de créixer a Espanya, especialment incentivat pels productes prèmium i súper prèmium, els de més alta gamma

L'any passat el consum de ginebra va superar el de rom a Espanya

| 26/12/2016 a les 19:00h
Arxivat a: Gastronomia, Licors, Begudes, Ginebra, Gintònics
Aquesta notícia es va publicar originalment el 26/12/2016 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Primer va ser la Kinross Wild Berry i la Strawberry de Teichenné, de Bellvei del Penedès, i la Gin Giró Pink de Bardinet de Gelida (amb una maceració de maduixots del Maresme). I l'any que ve Destilerías MG de Vilanova i la Geltrú serà qui se suma a la nova moda de les ginebres rosades amb la seva Gin MG. El boom del fenomen del gintònic no deixa de créixer a Espanya, especialment incentivat pels productes prèmium i súper prèmium, els de més alta gamma. Això ha contribuït de forma notable al fet que al llarg de 2015 es comercialitzessin a Espanya un 2,5% més de begudes espirituoses que el 2014 (aconseguint uns 190 milions de litres). És el primer any amb balanç positiu de l'última dècada. La ginebra ja és avui la segona beguda alcohòlica més consumida a Espanya (suposa el 20% del total, quan en el 2009 només se situava en el 8%) i ja està molt prop de la primera, el whisky (26%). L'any passat el consum de ginebra va superar el de rom a Espanya. Encara que el sabor del ginebró hauria de predominar en una ginebra de tall clàssic, actualment s'afegeixen altres aromatitzants naturals a la beguda, coneguts com a botànics, i també colorants. Això ha obert la porta a una nova revolució al mercat, les conegudes com a ginebres roses o de color cotó de sucre. Ara hi ha una eclosió de productes molt destacada. 
 
També han proliferat les ginebres amb fruites, com l'holandesa Vooertrekker del grup Codorníu Raventós, que s'elabora amb taronges fresques de Sud-àfrica. Igualment prolifera la vodka rosa o estatge (no tantes com en el cas de la ginebra) i s'estan comercialitzant fins i tot aigües carbonatades roses prèmium, com la de Fentiman's (amb extracte pur de rosa) o tòniques rosades com l'Original Pink o la Schweppes Hibiscus. 
 
El director general de Bardinet Espanya, Jean Paul Bouyat, afirma des de Gelida que per molt que estigui de moda el gintònic, hi ha alguna cosa que és inexorable: la ginebra tradicional és una beguda l'ingredient principal de la qual és el ginebró que és  amarg. A més, l'aigua tònica és una beguda l'ingredient bàsic de la qual és la quinina, que també té un gust amarg. Bouyat afegeix que de cada deu persones hi ha almenys tres a les quals no els agraden els amargs però socialment queden bé demanant un gintònic. Això explicaria la irrupció de les ginebres roses, que són menys amargues i més llamineres.
 
Una gran eclosió de marques
S'ha sumat a la moda de la ginebra rosada des de Larios o Rives a Mombassa Strawberry Edition, Pink Royal, Sikkim Fraise, Fragaria, Cool Gin de Granada, 5th Fire Red Fruits o Trykornita Pink, passant per tot un èxit de vendes com és Puerto de Índias Sevillan Gin Premium Strawberry (amb maduixots de Huelva). També estan irrompent marques blanques, com la de Mercadona (Sheriton Strawberry, elaborada per José Estévez a Jerez de la Frontera). Des de Catalunya, a més de les del Penedès, també s'ha tret al mercat la ginebres com la Port of Dragons de Cervera. 
 
 
Dirigida a un públic femení
Josep María Gotarda, propietari d'una de les cocteleries amb més solera de Catalunya, l'Ideal Cocktail Bar del carrer Aribau de Barcelona, i president de l'Associació Catalana de Barmans, no té dubtes que "amb les ginebres rosades s'ha obert una nova categoria de ginebres per a la gent a qui no li agrada la ginebra clàssica". Coincideix també en aquesta apreciació el president de Destilerías MG de la capital de la comarca del Garraf, Manel Giró, qui apunta que aquest tipus de nova ginebra es dirigeix, principalment, a "un públic femení".

També us pot interessar

Vista virtual general del nou parc comercial de Masia d'en Barreres
01/01/1970
La majoria d'entitats s'hi mostren a favor en la presentació del projecte | Continuaran les reunions amb Viu Comerç, que és qui mostra més reticències | Es fan públiques les primeres imatges virtuals del que pot ser el nou parc
Edificis de l’Eixample de Mar que es troben en construcció. | S.C
01/01/1970
S’hi construiran 93 habitatges i 7 locals comercials | La zona es comercialitza amb la marca Nou Eixample de Mar
Les dues cel·les estaran presents a la plaça de les Neus des de dijous fins diumenge | AT ANC Vilanova
01/01/1970
Al voltant de la presó hi són previstos diversos actes culturals, reivindicatius i de suport als presos i a les seves famílies | Des de dijous fins diumenge hi haurà instal·lada a la plaça de les Neus dues cel·les d'una presó simulada amb l'objectiu de denunciar la situació que pateixen els polítics i líders socials catalans empresonats

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge d'arxiu d'un control d'alcoholèmia
01/01/1970
Una conductora que quadruplicava la taxa provoca ferides lleus en una vianant
Vista virtual general del nou parc comercial de Masia d'en Barreres
01/01/1970
Asseguren que els horaris lliures afavoriran la sintonia entre el turisme, les compres, la restauració i l'oci | "Es tracta d'una iniciativa única per crear llocs de treball i d'obtenir guanys econòmics per al municipi", consideren
Rosa Peral, en un dinar amb uns companys urbans. Al seu costat, l'altre investigat, Alberto López.
01/01/1970
La seva declaració com a testimoni aporta nous elements "substanciosos i determinants" sobre el cas | La magistrada també ha citat a declarar tres metges forenses, un altre agent de la Guàrdia Urbana amic dels acusats i de la víctima, i dos altres testimonis de l'entorn de Rosa Peral i Albert López