PAÍS

El Penedès es brinda al 'boom' dels gintònics roses

El fenomen del gintònic no deixa de créixer a Espanya, especialment incentivat pels productes prèmium i súper prèmium, els de més alta gamma

L'any passat el consum de ginebra va superar el de rom a Espanya

| 26/12/2016 a les 19:00h
Arxivat a: Gastronomia, Licors, Begudes, Ginebra, Gintònics
Primer va ser la Kinross Wild Berry i la Strawberry de Teichenné, de Bellvei del Penedès, i la Gin Giró Pink de Bardinet de Gelida (amb una maceració de maduixots del Maresme). I l'any que ve Destilerías MG de Vilanova i la Geltrú serà qui se suma a la nova moda de les ginebres rosades amb la seva Gin MG. El boom del fenomen del gintònic no deixa de créixer a Espanya, especialment incentivat pels productes prèmium i súper prèmium, els de més alta gamma. Això ha contribuït de forma notable al fet que al llarg de 2015 es comercialitzessin a Espanya un 2,5% més de begudes espirituoses que el 2014 (aconseguint uns 190 milions de litres). És el primer any amb balanç positiu de l'última dècada. La ginebra ja és avui la segona beguda alcohòlica més consumida a Espanya (suposa el 20% del total, quan en el 2009 només se situava en el 8%) i ja està molt prop de la primera, el whisky (26%). L'any passat el consum de ginebra va superar el de rom a Espanya. Encara que el sabor del ginebró hauria de predominar en una ginebra de tall clàssic, actualment s'afegeixen altres aromatitzants naturals a la beguda, coneguts com a botànics, i també colorants. Això ha obert la porta a una nova revolució al mercat, les conegudes com a ginebres roses o de color cotó de sucre. Ara hi ha una eclosió de productes molt destacada. 
 
També han proliferat les ginebres amb fruites, com l'holandesa Vooertrekker del grup Codorníu Raventós, que s'elabora amb taronges fresques de Sud-àfrica. Igualment prolifera la vodka rosa o estatge (no tantes com en el cas de la ginebra) i s'estan comercialitzant fins i tot aigües carbonatades roses prèmium, com la de Fentiman's (amb extracte pur de rosa) o tòniques rosades com l'Original Pink o la Schweppes Hibiscus. 
 
El director general de Bardinet Espanya, Jean Paul Bouyat, afirma des de Gelida que per molt que estigui de moda el gintònic, hi ha alguna cosa que és inexorable: la ginebra tradicional és una beguda l'ingredient principal de la qual és el ginebró que és  amarg. A més, l'aigua tònica és una beguda l'ingredient bàsic de la qual és la quinina, que també té un gust amarg. Bouyat afegeix que de cada deu persones hi ha almenys tres a les quals no els agraden els amargs però socialment queden bé demanant un gintònic. Això explicaria la irrupció de les ginebres roses, que són menys amargues i més llamineres.
 
Una gran eclosió de marques
S'ha sumat a la moda de la ginebra rosada des de Larios o Rives a Mombassa Strawberry Edition, Pink Royal, Sikkim Fraise, Fragaria, Cool Gin de Granada, 5th Fire Red Fruits o Trykornita Pink, passant per tot un èxit de vendes com és Puerto de Índias Sevillan Gin Premium Strawberry (amb maduixots de Huelva). També estan irrompent marques blanques, com la de Mercadona (Sheriton Strawberry, elaborada per José Estévez a Jerez de la Frontera). Des de Catalunya, a més de les del Penedès, també s'ha tret al mercat la ginebres com la Port of Dragons de Cervera. 
 
 
Dirigida a un públic femení
Josep María Gotarda, propietari d'una de les cocteleries amb més solera de Catalunya, l'Ideal Cocktail Bar del carrer Aribau de Barcelona, i president de l'Associació Catalana de Barmans, no té dubtes que "amb les ginebres rosades s'ha obert una nova categoria de ginebres per a la gent a qui no li agrada la ginebra clàssica". Coincideix també en aquesta apreciació el president de Destilerías MG de la capital de la comarca del Garraf, Manel Giró, qui apunta que aquest tipus de nova ginebra es dirigeix, principalment, a "un públic femení".

També us pot interessar

Interior d'un dels 'outlet' de l'avinguda Francesc Macià | Fèlix Pascual
01/01/1970
Els ‘outlet’ copen un tram de la zona i s’expandeixen | Saltant-se la distribuïdora poden oferir preus molt més agressius
Quatre de vuit carregat dels Bordegassos | M. Gomà
01/01/1970
Clàssica de vuit de Nens del Vendrell i Castellers de Barcelona, i carro gros de la Joves de Valls | La Nova Muixeranga acompanya els vilanovins durant tot el cap de setmana del seu 45è aniversari
01/01/1970
A la Rambla de s'han viscut moments d'autèntica aglomeració | La jornada s'ha seguit intensament a tota la comarca

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Mireia Soler encapçala el podi de la categoria femenina
01/01/1970
Prop de 200 adeptes de les bicicletes plegables "made in London" participen en una singular contesa a Montmeló | La vilanovina va quedar primera de la categoria femenina amb un temps de 28,27 minuts
Una de les fotografies del SAGAN amb l'asteroide al marge superior esquerre
01/01/1970
Les imatges revelen el recorregut de l'asteroide 2004 JO25, el que més s'ha apropat a la Terra des de l'any 2004 | Els fundadors del SAGAN Josep Masalles i Víctor Pinto es van encarregar personalment de fotografiar el planetoide
Imatge d'un grup d'afectats per càncer de laringe
01/01/1970
La jornada aportarà llums i ombres sobre l'actual model de gestió de les persones afectades per una operació de laringectomia | L'Assamblea de l'optimisme, divendres 28 i dissabte 29 a l'Auditori Eduard Toldrà