PENEDÈS

FERRMED defensa la construcció d’un centre d’intercanvi de mercaderies al Penedès

L'entitat que defensa el Corredor Mediterrani no es pronuncia, però, si aquest centre ha de ser el polèmic LOGIS Penedès

“Catalunya és un país potentíssim, però hem de partir de la base que això té unes servituds”

| 15/03/2017 a les 13:20h
Arxivat a: Economia, Infraestructures, Transports, Empreses, ADEPG
Joan Amorós, president de FERRMED, amb Martí Sistané, president de l'ADEPG, en l'acte d'aquest dimecres | ACN / Gemma Sánchez
Aquesta notícia es va publicar originalment el 15/03/2017 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El president de FERRMED, Joan Amorós, ha defensat aquest dimecres la creació d’un centre d’intercanvi de mercaderies al Penedès d’aquí al 2030 per treure rendiment a la futura construcció del Corredor Mediterrani. En una trobada amb empresaris i representants polítics del territori organitzada per l’ADEPG (Associació d’Empresaris del Penedès i el Garraf), Amorós ha explicat que els càlculs de FERRMED estimen que el funcionament del Corredor suposarà un augment del 56% de la superfície logística i industrial a Catalunya. En aquest sentit, ha assenyalat directament el Penedès com a punt on situar un nou enclavament intermodal, pel fet que hi conflueixen el tren convencional, l’alta velocitat i l’autopista AP7. Amb tot, Amorós no s’ha posicionat respecte si això significaria construir el polèmic Logis Penedès, projectat fa més de 14 anys al Baix Penedès. “Les forces vives del territori han de discutir on situar-lo, però aquí cal un centre intermodal, segur”, ha subratllat.
 
Joan Amorós ha augurat que Catalunya necessitarà “tres o quatre” terminals d’intercanvi de mercaderies quan el Corredor Mediterrani estigui en funcionament, i demana que estiguin distribuïdes “adequadament” pel territori. Així, l’aposta de FERRMED –entitat multisectorial capdavantera en la defensa del Corredor- és que se’n construeixi una al Vallès Oriental, una altra a les Comarques Centrals, una tercera a Lleida i una altra al Penedès. “Calen espais que estiguin ben comunicats, i aquest ho està, fet que és un actor fonamental”, ha senyalat Amorós, que no ha especificat a quina zona exacte del Penedès s’hauria de construir aquesta estació intermodal de mercaderies.

Respecte les reticències que des del 2003 hi ha hagut al Baix Penedès pel projecte del Logis Penedès dissenyat per l’empresa pública CIMALSA (Centrals i Infraestructures per a la Mobilitat i les Activitats Logístiques SA) a cavall de l’Arboç, Sant Jaume dels Domenys i Banyeres, Amorós ha fet una crida a la col·laboració i a l’entesa territorial. “Catalunya és un país potentíssim, però hem de partir de la base que això té unes servituds”, ha apuntat, demanant aparcar els recels a l’impacte que pugui tenir sobre la zona un centre d’aquestes característiques. En aquest sentit, ha fet una crida a l’empresariat i els representants polítics per convertir Catalunya en un “gran hub de trànsit intercontinental”.

A banda de la idoneïtat del Penedès per les seves infraestructures, Joan Amorós també ha senyalat que el centre intermodal de mercaderies beneficiaria el potencial del territori, ja que ha assegurat que diversificaria la indústria. Amorós ha remarcat que “com més diversificada és una zona, més possibilitats hi ha de resistir la crisi ja que, si et falla un sector, l’altre aguanta”. “Està molt bé protegir i potenciar la indústria vitivinícola, que és fonamental, però també hem d’apostar per la industria transformadora lleugera”, ha argumentat el president de FERRMED.

De forma simultània a la construcció d’aquesta estació d’intercanvi de mercaderies, amb els corresponents centres de distribució i transformació de productes, Joan Amorós també ha defensat la importància de construir prèviament un intercanviador entre la línia de tren convencional i l’alta velocitat a la zona del Penedès. Amorós ha insistit que aquest intercanviador beneficiaria tant el trànsit de mercaderies com el transport de viatgers, ja que propiciaria l’aturada de trens regionals d’alta velocitat a la zona. Amb tot, des de FERRMED no senyalen si la millor opció seria construir l’intercanviador a la Granada o a l’Arboç.

Finalment, el president de FERRMED ha insistit a defensar que el Corredor Mediterrani s’enllesteixi a base de transformar les vies a ample internacional, en comptes de construir un tercer fil, el qual ha assegurat que “és molt més car”, alhora que n’ha criticat les limitacions tècniques i de velocitat que comporta. Joan Amorós ha instat així el govern espanyol a finançar l’ample internacional de la via inicialment en el tram Puigcerdà-Barcelona. Amb tot, ha lamentat que “la gent de Madrid no en vol sentir a parlar”.

També us pot interessar

Miquel Iceta durant l'entrevista concedida al DV | Sidru C.
01/01/1970
Entrevista amb el candidat del PSC a la presidència de la Generalitat
Neus Lloveras llegeix la resolució de la Junta Electoral de Zona. g.m
01/01/1970
L’autoritat electoral ha actuat a instàncies d’una denúncia del PP | La resolució advertia que l’incompliment podria ser considerat desobediència
Els voluntaris Raimon Serret i Lídia Lacruz i el psicòleg Ferran Masip | Sidru C.
01/01/1970
L’entitat treballa en col·laboració amb el Voluntariat de presons | Els voluntaris destaquen l’actitud “valenta” de la fundació vilanovina

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Miquel Iceta saluda durant el míting del PSC a Vilanova | ACN
01/01/1970
El PSC celebra el seu acte electoral central al Garraf amb Iceta, Ábalos, Espadaler i Ruiz | "Estem orgullosos del nostre sistema educatiu i dels nostres mestres", assegura Iceta
Imatge del Mercat de segona mà de l'any 2016.
01/01/1970
En aquesta 20a edició hi haurà un total de 335 taules contractades | L’objectiu és que els visitants es conscienciïn de forma lúdica sobre els problemes mediambientals
Imatge d'arxiu d'un marca de torxes | Rescat
01/01/1970
La convoquen Rescat i la Coordinadora Antirepressiva del Garraf